Stor innsats, snart høstes det på den nye tilleggstomten
- Ellen Graff Jenssen

- for 4 døgn siden
- 1 min lesing
I infobrev 2-2026 fortalte vi at YES Kilimanjaro hadde fått en gave fra Erna og Knut Engs barnefond, stor nok til at Gabriellasenteret kunne bli eiere av nabotomten på 20 mål for å sikre utvidelsesmuligheter med flere klasserom når det vil trenges en gang i framtida. Gaven muliggjorde i tillegg inngjerding, omfattende vanningsanlegg, innkjøp av frukttrær og det som trengtes av frø.
Vår sommerhilsen i år er gleden ved å dele med dere bilder av det utførte arbeidet. Det er «vinter» i Tanzania nå, men veksten er enorm.

Underveis har gjerdet kommet på plass og stein er ryddet. Anlegget med dryppvanning er på plass og det er plantet og sådd i stor variasjon. Gevinsten blir om litt både ernæringsrik mat til elevene og driftsinntekter til Gabriellasenterets omfattende virksomhet.


Riktig god sommer til alle YES-venner.
Uten dere hadde det ikke vært mulig!



